Overslaan naar hoofdinhoud
Gratis advies
Download a160-10 Aanvullende Voorwaarden Jungheinrich PROFISHOP

Download a160-10en Supplementary terms of delivery Jungheinrich PROFISHOP

Aanvullende Leveringsvoorwaarden
Jungheinrich PROFISHOP

2025/09

Algemeen

  1. Deze Aanvullende Leveringsvoorwaarden Jungheinrich PROFISHOP zijn aanvullend op de Algemene Leveringsvoorwaarden vastgesteld door de Vereniging van Fabrikanten van en Handelaren in Bouwmachines, Magazijninrichtingen, Wegenbouwmachines en Transportmiddelen B.M.W.T. gevestigd te ’s-Gravenhage (hierna BMWT-leveringsvoorwaarden) en van toepassing op alle offertes en overeenkomsten met betrekking tot verkoop en levering van producten en diensten door Leverancier via de Jungheinrich PROFISHOP.
  2. Tenzij hiervan in deze Aanvullende Voorwaarden Jungheinrich PROFISHOP wordt afgeweken, gelden de BMWT-leveringsvoorwaarden.
  3. Deze Aanvullende Leveringsvoorwaarden Jungheinrich PROFISHOP treden in werking per 18-09-2025.

 

Artikel 1. Begripsbepaling

De in de BMWT-leveringsvoorwaarden gebruikte en gedefinieerde begrippen behouden hun betekenis in de Aanvullende Leveringsvoorwaarden Jungheinrich PROFISHOP, tenzij daarvan in de Aanvullende Leveringsvoorwaarden Jungheinrich PROFISHOP uitdrukkelijk wordt afgeweken. Als deze met een hoofdletter zijn geschreven wordt in deze Aanvullende Voorwaarden Jungheinrich PROFISHOP met de onderstaande begrippen, in meervoud of enkelvoud, het volgende bedoeld:

 

Aanvullende Leveringsvoorwaarden Jungheinrich PROFISHOP:

De onderhavige Aanvullende Leveringsvoorwaarden Jungheinrich PROFISHOP.

BMWT-leveringsvoorwaarden:

De Algemene Leveringsvoorwaarden vastgesteld door de Vereniging van Fabrikanten van en Handelaren in Bouwmachines, Magazijninrichtingen, Wegenbouwmachines en Transportmiddelen B.M.W.T. gevestigd te ’s-Gravenhage.

Jungheinrich PROFISHOP:

De online webwinkel van Jungheinrich Nederland BV

 

Artikel 2. Identiteit van de ondernemer

Jungheinrich Nederland BV - Jungheinrich PROFISHOP;

Bezoekadres:                   H.A. Lorentzweg 3

                    2408 AS Alphen aan den Rijn

Postadres:              Postbus 231

                    2400 AE Alphen aan den Rijn

Telefoonnummer :   088 - 9008800

                    Jungheinrich PROFISHOP is te bereiken op werkdagen
                    van 08:00 uur tot 17.30 uur.

E-mailadres:           profishop@jungheinrich.nl

KvK-nummer:                   28028730

BTW-identificatienr.:          NL 003439975B01

 

Artikel 3. Toepassingsgebied

  1. Leverancier levert uitsluitend aan in Nederland gevestigde bedrijven en uitsluitend binnen de landsgrenzen van Nederland.
  2. Met het verschijnen van de thans actuele catalogus verliezen alle prijsopgaven en beschrijvingen van producten en diensten (hierna producten) in vroegere catalogi hun geldigheid.

 

Artikel 4. Totstandkoming en onderwerp van de overeenkomst

  1. Bestellingen worden binnen vier weken in behandeling genomen.
  2. Overeenkomsten komen tot stand middels een schriftelijke of elektronische orderbevestiging die Leverancier de Afnemer langs de in de handel gebruikelijke verzendingswijze (bijv. e-mail, brief, fax) doet toekomen. De bevestiging van de order vindt eveneens plaats door met behulp van de daarvoor in de website ingebouwde bevestigingsknop de order elektronisch te plaatsen en de vervolgstappen voor het elektronisch bestellen af te ronden.
  3. Leverancier neemt bestellingen ook telefonisch in ontvangst. Als Afnemer na het doen van een telefonische bestelling deze telefonische bestelling schriftelijk per post of via e-mail aan Leverancier wil bevestigen, dient Afnemer in zijn schrijven of e-mail naar de vooraf gedane telefonische bestelling te verwijzen. Bij gebreke hiervan behandelt Leverancier mondelinge en schriftelijke bestellingen apart als zelfstandig uit te voeren orders.
  4. Voor de beschrijving van de aard en omvang van de producten is uitsluitend de schriftelijke orderbevestiging bindend. Wijkt de orderbevestiging van de bestelling af, dan geldt de goedkeuring van Afnemer als gegeven, indien hij niet onmiddellijk bezwaar aantekent. Hetzelfde geldt voor prijsopgaven. Wanneer na het verschijnen van de catalogus prijzen van afzonderlijke producten veranderen, behoudt Leverancier zich het recht van prijsaanpassingen voor. In afbeeldingen verwant decoratiemateriaal is niet bij de prijs inbegrepen.
  5. Afnemer dient in alle correspondentie aan Leverancier minimaal het bestelnummer te vermelden. Het bestelnummer ontvangt Afnemer na het plaatsen van zijn bestelling van Leverancier.

Artikel 5. Betaling

  1. Voor zover niet uitdrukkelijk anders is overeengekomen, dient de overeengekomen prijs zonder enige korting en/of verrekening binnen 14 kalenderdagen na de op de desbetreffende factuur vermelde factuurdatum geheel te worden voldaan door bijschrijving op de door Leverancier daarvoor opgegeven bankrekening.
  2. Leverancier is bevoegd ook voor deelleveranties facturen te zenden.
  3. Bij opdracht is Leverancier verplicht om de kredietwaardigheid van het bedrijf van Afnemer te beoordelen. Leverancier behoudt zich het recht voor om afwijkende betalingsafspraken met de Afnemer te maken of de opdracht af te wijzen.

 

Artikel 6. Levertijd

  1. De opgegeven levertijden zijn bij benadering en kunnen nimmer als fatale termijn worden beschouwd. Bij de vaststelling van de levertijd gaat Leverancier er vanuit dat hij de opdracht kan uitvoeren onder de omstandigheden die hem op dat moment bekend zijn.
  2. Tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen, vindt de levering plaats op het door de Afnemer aangegeven afleveringsadres op de begane grond tot achter de eerste deur. Hierbij wordt uitgegaan van een met een normale vrachtauto te bereiken adres. Heeft de Afnemer een verkeerd, onvolledig of onduidelijk leveringsadres opgegeven, dan draagt hij alle daaruit ontstane kosten.

 

Artikel 7. Eigendomsvoorbehoud

  1. Zolang het eigendomsvoorbehoud bestaat, is doorverkoop, verpanding of eigendomsoverdracht tot zekerheid van de geleverde goederen als geheel of in delen gebonden aan onze schriftelijke toestemming.
  2. Wanneer een Afnemer onder eigendomsvoorbehoud geleverde goederen met het doel van doorverkoop heeft verkregen, is hem dat bij een correcte gang van zaken toegestaan. In elk geval van doorverkoop van onder eigendomsvoorbehoud geleverde goederen draagt de Afnemer reeds bij aangaan van de overeenkomst met Leverancier zijn toekomstige aanspraken tegenover zijn koper uit de doorverkoop in volle omvang aan Leverancier over. Leverancier accepteert hierbij deze overdracht. Afnemer blijft gerechtigd de vordering te incasseren. Dit recht komt ook Leverancier toe; hij oefent het echter pas uit wanneer de Afnemer zijn betalingsverplichtingen niet nakomt of wanneer een voor zijn betalingsverplichtingen gevaarlijke vermogensverslechtering optreedt (bijv. verzoek om surseance). De Afnemer dient Leverancier in dat geval bij een eerste dringend verzoek alle voor de incasso vereiste informatie te verstrekken en stukken ter hand te stellen.

 

Artikel 8. Reclamering

  1. Reclamaties moeten altijd schriftelijk aan Leverancier worden gemeld.
  2. Direct bij in ontvangst name – nog vóór dat Afnemer de goederen voor ontvangst accepteert en derhalve nog vóór dat de bezorger weggaat – dient Afnemer de verpakking én goederen zorgvuldig te controleren op beschadigingen en/of zichtbare gebreken. Afnemer moet beschadigingen en/of zichtbare gebreken van de verpakking en/of de goederen, door de bezorger op de vrachtbrief/pakbon (hierna “verzenddocument”) laten vermelden. Afnemer mag eerst voor ontvangst van de goederen tekenen, indien Afnemer heeft waargenomen dat deze vermelding op het verzenddocument is opgenomen. Indien beschadigingen en/of zichtbare gebreken van de verpakking en/of de goederen niet op het verzenddocument zijn vermeld, kan Afnemer hierop tegenover Leverancier geen beroep meer doen en zal Leverancier reclamaties dienaangaande niet meer in behandeling nemen.
  3. Na aflevering van goederen of na de mededeling van Leverancier aan Afnemer dat hij de overeengekomen werkzaamheden heeft voltooid, dient Afnemer de goederen en/of werkzaamheden ten spoedigste maar in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering of de mededeling van Leverancier zorgvuldig op volledigheid en deugdelijkheid te controleren. Op tekorten en/of gebreken - zijnde ieder niet voldoen aan hetgeen is overeengekomen - die Afnemer in de in de vorige zin genoemde periode bij een zorgvuldige controle had kunnen ontdekken of die hij heeft ontdekt maar vervolgens niet binnen tien (10) kalenderdagen na de aflevering of de mededeling van Leverancier schriftelijk aan Leverancier heeft gemeld, kan hij tegenover Leverancier geen beroep meer doen. Afnemer wordt in dit geval geacht het geleverde te hebben goedgekeurd en aanvaard. Een en ander geldt ook in geval van deelleveringen.

 

Artikel 9. Gegevensbescherming / Telematicabox

  1. Leverancier verzekert de bescherming van de aan hem toegezonden klantgegevens en neemt de wettelijke voorschriften aangaande gegevensbescherming in acht. De adressen worden door de Leverancier en binnen het Jungheinrich concern voor reclamedoeleinden gebruikt. De Afnemer kan te allen tijde bezwaar maken tegen dit datagebruik voor reclamedoeleinden.
  2. Met zijn bestelling verklaart Afnemer dat hij ermee akkoord gaat dat Leverancier de contractgegevens (firma, naam, voornaam, straat, huisnummer, postcode, plaats) gebruikt om in het kader van een kredietcheck zijn gegevens aan derden door te geven, die Leverancier op dezelfde wijze tot de vertrouwelijkheid van gegevens heeft verplicht.
  3. De trucks van Leverancier zijn standaard uitgerust met een zogenoemde telematicabox. Tijdens het gebruik van de truck genereert de telematicabox constant geanonimiseerde truck data die niet aan een natuurlijk persoon kunnen worden gekoppeld (“telematische data”) en deze data worden automatisch aan Leverancier toegezonden. De gegenereerde telematische data bestaan uit informatie over het gebruik van de truck zoals liften en laten zakken van de vorken, rijgedrag, snelheid, positie, operationele status (aan of uit) en bijvoorbeeld de temperatuur van verschillende onderdelen van de truck, ingezette uren en foutmeldingen. Het gebruik van dergelijke telematische data door Leverancier wordt geregeld in artikel 10.
  4. Op verzoek van de Afnemer kan, na uitdrukkelijke schriftelijke overeenstemming, de telematicabox gedeactiveerd worden. De door de telematicabox gegenereerde data worden niet voor de Afnemer verzameld. Indien de Afnemer wel toegang tot de data wenst, zal dit uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen moeten worden.

 

  1. Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst (gegevenslicentie)
  2. Tijdens het gebruik van Jungheinrich interne transportmiddelen en andere gerelateerde producten en diensten (“Product(en)”) door de Afnemer worden verschillende gegevens met betrekking tot het Product of de omgeving van het Product, verkregen, verzameld, gegenereerd of anderszins verwerkt door het Product, met inbegrip van metagegevens (zogenaamde "Productgegevens"). In het geval dat het Product is verbonden met software, een applicatie of een andere digitale dienst die wordt geleverd of beheerd door Leverancier (de zogenaamde "Gerelateerde Dienst"), kan de Gerelateerde Dienst gegevens verkrijgen, verzamelen, genereren of anderszins verwerken die de digitalisering van gebruikersacties of gebeurtenissen met betrekking tot het aangesloten Product vertegenwoordigen, met inbegrip van metagegevens (“Gegevens van een Gerelateerde Dienst”). De partijen komen het volgende overeen met betrekking tot het gebruik en het delen van Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde dienst.
  3. De Afnemer gaat ermee akkoord dat Leverancier toegang heeft tot, gegevens kan verkrijgen, downloaden of op enige andere wijze ophalen uit en verzenden naar en opslaan op, het Product. In het geval dat de Afnemer natuurlijke personen toegang verleent tot het Product en het gebruik daarvan, bijvoorbeeld werknemers van de Afnemer ("Eindgebruiker(s)"), is de Afnemer verantwoordelijk voor het verkrijgen van de toestemming van de Eindgebruiker(s) zoals vereist onder de toepasselijke privacywetgeving. Niet-naleving van deze verplichting geldt als een toerekenbare tekortkoming van de Afnemer in de nakoming van de overeenkomst waarvan deze voorwaarden onderdeel uitmaken en maakt dat de Afnemer zonder ingebrekestelling van rechtswege in verzuim verkeert.
  4. Leverancier en de Afnemer komen overeen dat in het kader van deze voorwaarden, de gegevenshouder in de zin van Verordening (EU) 2023/2854 (Dataverordening) voor alle Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst Jungheinrich Aktiengesellschaft, Friedrich Ebert Damm 129, D-22047 Hamburg ("Gegevenshouder") is.
  5. De Afnemer verleent de Gegevenshouder het recht om de Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst die geen persoonsgegevens zijn, voor de volgende doeleinden te gebruiken, voor zover dit is toegestaan door de toepasselijke wetgeving: Uitvoering van een overeenkomst met de Afnemer of activiteiten die verband houden met een dergelijke overeenkomst; monitoren en onderhouden van de functionaliteit, veiligheid en beveiliging van het Product of de Gerelateerde Dienst om voorbereid te zijn op incidenten en te kunnen reageren op incidenten, probleemoplossing, ondersteuning, garantie of soortgelijke activiteiten en gerelateerde gegevensanalyses om dergelijke activiteiten uit te voeren, met inbegrip van het opsporen en onderzoeken van incidenten en de onderliggende oorzaken; beoordeling, verdediging en/of handhaving van claims van de Afnemer, de Gegevenshouder of derden met betrekking tot de Productgegevens of de Gerelateerde Dienst; analyses en metingen van de effectiviteit en het gebruik van de producten en diensten van Leverancier, met inbegrip van statistische analyses, in het bijzonder voor het bewaken en handhaven van de werking, veiligheid en beveiliging van een product of Gerelateerde Dienst en het waarborgen van kwaliteitscontrole; het verbeteren van de werking van alle producten of diensten die worden aangeboden door Leverancier en/of de Gegevenshouder, met inbegrip van het uitvoeren van kwaliteitscontroles, voorspellend onderhoud en het aanbieden van ondersteuning of garantiediensten; het ontwikkelen van nieuwe functies, functionaliteiten en/of tools voor de Producten of Gerelateerde Diensten door Leverancier en/of de Gegevenshouder, of door derden die namens Leverancier en/of de Gegevenshouder optreden; het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten, hetzij onafhankelijk, in samenwerking, of via speciale entiteiten zoals joint ventures; facturering en accountbeheer; naleving van toepasselijke wetgeving en bescherming en handhaving van de rechten van Leverancier; het samenvoegen van Productgegevens en Gerelateerde Dienst gegevens met andere gegevens of het creëren van afgeleide gegevens, voor elk wettig doel; en training van eigen en externe AI-modellen, AI-systemen en machine learning-functies ("Gegevenslicentie").

De Gegevenshouder gebruikt Productgegevens of Gegevens van een Gerelateerde Dienst niet om inzichten te verkrijgen over de economische situatie of activa van de Afnemer of op enige andere wijze of in enige andere vorm die schadelijk is voor de gerechtvaardigde belangen van de Afnemer.

  1. De partijen komen overeen dat de Gegevenshouder het recht heeft om andere rechtspersonen binnen de Jungheinrich-groep het recht te verlenen om niet-persoonlijke Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst te gebruiken voor de in dit artikel 10 ‘Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst (gegevenslicentie)’ omschreven doeleinden. De Gegevenshouder heeft het recht om externe leveranciers en toeleveranciers of samenwerkingspartners te machtigen om de Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst te gebruiken voor de in de Gegevenslicentie gespecificeerde doeleinden, op voorwaarde dat de Gegevenshouder de derden contractueel verplicht om de ontvangen niet-persoonlijke Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst niet verder te delen.

Niettegenstaande het bovenstaande mogen de Gegevenshouder en, indien toegestaan, derden gebruikmaken van gegevensverwerkingsdiensten, zoals cloudcomputingdiensten, hostingdiensten of soortgelijke diensten om voor eigen rekening en onder eigen verantwoordelijkheid de Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst te verwerken.

  1. De Gegevenshouder mag Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst die persoonsgegevens zijn, alleen gebruiken, delen met derden of anderszins verwerken als daarvoor een wettelijke basis bestaat en onder de voorwaarden die zijn toegestaan op grond van Verordening (EU) 2016/679 (AVG) en, indien van toepassing, Richtlijn 2002/58/EG (Richtlijn betreffende privacy en elektronische communicatie) of onderworpen aan andere toepasselijke privacywetgeving.

De verwerking van persoonsgegevens wordt geregeld door de tussen de partijen overeengekomen gegevensverwerkingsovereenkomst.

  1. De Gegevenshouder past technische en organisatorische maatregelen toe om een beschermingsniveau te waarborgen dat passend is voor het risico van de verwerking van Productgegevens en Gegevens van een Gerelateerde Dienst met betrekking tot vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid, evenals voldoende veerkracht en beveiliging van de gegevensverwerkingssystemen die redelijk zijn in de gegeven omstandigheden, rekening houdend met de stand van de wetenschap en technologie, de potentiële schade die de Afnemer kan lijden en de kosten die gepaard gaan met de beschermende maatregelen.

De technische en organisatorische maatregelen zijn onderhevig aan technologische vooruitgang en voortdurende ontwikkeling. In dit verband zijn de Gegevenshouder en Leverancier bevoegd om alternatieve, passende maatregelen te nemen, mits het veiligheidsniveau van de gespecificeerde maatregelen gehandhaafd blijft en niet wordt verminderd.

Hebt u een vraag?